Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2018 21:43 - Загубихме преценка за красивото
Автор: poemsalways Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2683 Коментари: 9 Гласове:
4

Последна промяна: 12.12.2018 21:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Притеснявам се от изкривената представа за красота. Все по-често чувам, че красотата се крие в скъпото и в материалното. Тогава пък аз се сещам за зимата и заскрежените прозорци и клони; сещам се за ловене на снежинки с език; в ума ми изплува лятото и вълните, които са по-силни и диви от мен. Сещам се за сезоните, за нежността, за щастието.   
  Много пъти си мисля, че съм сбъркана, когато започна да говоря колко красиви са кактусите, очите на хората, слънчевите лъчи...Другите казват, че са прекрасни новата им чанта, фасадата на къщата, спортната кола. Разбира се, че и аз намирам привлекателност в това, но предпочитам по-простото.     
   Не научихме децата си да виждат красивото и да творят, а им дадохме телефони и ги приковахме за тях с белезници.     
   Скоро накарах децата, с които работя да нарисуват нещо, което намират за красиво. Тогава едно дете нарисува танк - попитах го какво е красиво в танковете, а той каза, че те са мощни и убиват хора. Започнах да обяснявам, че убийството е нещо много лошо, че то е грозно. Също питах детето: "А ти виждал ли си танк?", при което то отговори: "О, аз всеки ден играя с танкове на телефона и убивам всички." ... Стана ми тъжно. Разбрах, че е нужно много за да върнем мярката за хубавото. Носим оловна вина и докато требим от децата си, губим и от нас самите. Станахме пластмасови и заобичахме разваленото. 
     Ако хиперболизирам обществото, като празна чаша от изпито кафе, красотата ще бъде онази вече изсъхнала,потекла по външната страна капка.



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Напълно и съпричастно споделям мнението ти
12.12.2018 22:59
И аз имам три дъщери и страдам от манталитета който придобиват в училище и "социалната" среда.
Харесва ми изразността с която пишеш и си личи че работиш с деца.
Скоро ми се наложи да обясня че някои хора си мислят поетично, а други подреждат пошли мисли в "бели стихове". Струва ми се че си от първите...
Та в този коментар разказах за един библиотекар с който се запознах... Ще цитирам...

Преди месеци се запознах „случайно“ в парка с един библиотекар в училище… Направил е библиотеката най приятното място в училището. А учителките го мразели защото децата предпочитали неговата „класна стая“. И омагьосва децата и тичат при него в междучасията само за 2-3 думи… и като си тръгвали викали „Обичаме ви…“…
Той така споделя щастливо… но аз му вярвам защото като се видим часове не може да се наприказваме…Просто говори поетично човека… Истина ви казвам…
Пожелавам и на Вас!
цитирай
2. poemsalways - И аз имам три дъщери и страдам от м...
13.12.2018 08:16
lexparsy написа:
И аз имам три дъщери и страдам от манталитета който придобиват в училище и "социалната" среда.
Харесва ми изразността с която пишеш и си личи че работиш с деца.
Скоро ми се наложи да обясня че някои хора си мислят поетично, а други подреждат пошли мисли в "бели стихове". Струва ми се че си от първите...
Та в този коментар разказах за един библиотекар с който се запознах... Ще цитирам...

Преди месеци се запознах „случайно“ в парка с един библиотекар в училище… Направил е библиотеката най приятното място в училището. А учителките го мразели защото децата предпочитали неговата „класна стая“. И омагьосва децата и тичат при него в междучасията само за 2-3 думи… и като си тръгвали викали „Обичаме ви…“…
Той така споделя щастливо… но аз му вярвам защото като се видим часове не може да се наприказваме…Просто говори поетично човека… Истина ви казвам…
Пожелавам и на Вас!

Благодаря за милите думи! Те също се срещат трудно :) . Мога да кажа, че не всеки учител ми изглежда способен да работи с деца. То не е просто да ги научиш да четат, пишат и учат сами - то е да ги обичаш и да си останеш пораснало дете, за да си достатъчно близък до тях. Също така завистта винаги ще я има, понеже няма безгрешни личности, всеки го е изпитвал. Простооо... всичко грозно трябва да бъде с мярка, за да властва красивото :)
цитирай
3. germantiger - ...
13.12.2018 09:33
Написаното от теб е хубаво, но клиширано и неистинно!

- един паметник на Симеон също може да е красив, а той е убил хиляди повече от танка на детето

- един паметник на съветски войници може да е много красив, но същите да са изнасили няколко милиона жени в Европа

- един паметник на Фридрих Велики може да е много естетичен, но същия този е водил войни с хиляди жертви, още повече за Наполеон, Пьотр Великий итн итн итн

- разбира се, че и танка може да е красив - като дете аз съм пририсувал от книги танкове, например танка "Panther", който има впрочем бих казал "деизайнерско естетично линии и не само той

- заедно с това съм рисувал в съшата възраст като дете и типично красиви неща като пейзажи, момичета итн итн

написала си:
Не научихме децата си да виждат красивото и да творят, а им дадохме телефони и ги приковахме за тях с белезници.

ТОВА МОЖЕ ДА ГО НАПИШЕШ АКО СИ НА 40, 50, 60 ГОДИНИ - а ти си на под 20

и никой не може да спре прогреса с неговите плюсове, но и МИНУСИ

МОИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ В ПОСЛЕДНО ВРЕМЕ (в един конкретен случай) В АВТОБУС БЯХА ЧЕ С ТЕЛЕФОНИ И ТАБЛЕТИ БЯХА ПО-МАЛКО МЛАДИ И МНОГО ПОВЕЧЕ ХОРА НА СРЕДНА ВЪЗРАСТ
цитирай
4. germantiger - +
13.12.2018 09:47
би трябвало да ви учат какво е детска психология и разликата в съзнаване и осъзнаване при деца

ако за теб танка е смърт и убийство, то за детето когато казва думата убийство, то не съзнава същността на убийството като теб, за него това може да е детска игра

цяло чудо е че можем въобще да се разберем хората ПРИМЕР:

- ЗА ЕДНО ДЕТЕ ЧИЧКО ПОЛИЦАЙ МОЖЕ ДА Е СИМВОЛ НА ЗАЩИТА И ГРИЖА

- ЗА ЕДИН ПРЕСТЪПНИК СЪЩИЯ ЧИЧКО ПОЛИЦАЙ Е ОПАСНОСТ И ВРАГ

едно и също "нещо" в два полюса според съзнание, човек итн

отделно правиш разлика между семантика, семиотика и символи, нали или?
цитирай
5. troina - мила ми Венето..я си направи 2-3 деца, и тогава..
13.12.2018 10:48
...започни даа говориш от името НИЕ..
след като тепърва започваш живота си..имай малко дълготърпение, мила..
и на мен ми звучи.. доста клиширано , даже безвкусно..

и тук, ще подкрепя Тигъра..
многоо по-голям %, от възрастните ползуват Таблети и лапнитопи..
поради естеств причини..
самотата, годините, здравето..изолацията и така..
ти си изключение в тази платформа, което е доста обезпокоително
лично за мен..
и аз съм майка на двама сина...
и те НЕ прекаляват с техниката , защото просто..няма кога..
Огледай се за по адекватна компания, какина сладка...
после, ще стане ..къснооо...
цитирай
6. poemsalways - . . . започни даа говориш от името ...
13.12.2018 21:54
troina написа:
...започни даа говориш от името НИЕ..
след като тепърва започваш живота си..имай малко дълготърпение, мила..
и на мен ми звучи.. доста клиширано , даже безвкусно..

и тук, ще подкрепя Тигъра..
многоо по-голям %, от възрастните ползуват Таблети и лапнитопи..
поради естеств причини..
самотата, годините, здравето..изолацията и така..
ти си изключение в тази платформа, което е доста обезпокоително
лично за мен..
и аз съм майка на двама сина...
и те НЕ прекаляват с техниката , защото просто..няма кога..
Огледай се за по адекватна компания, какина сладка...
после, ще стане ..къснооо...

Грозното личи още от отношението ти. Включи малко повече процента от мозъка си, госпожо Лингвист. Безвкусни са твоите жлъчни реплики към мен. Дете скоро ще имам и ще те информирам как върви с него ;)
цитирай
7. poemsalways - Написаното от теб е хубаво, но кл...
13.12.2018 22:01
germantiger написа:
Написаното от теб е хубаво, но клиширано и неистинно!

- един паметник на Симеон също може да е красив, а той е убил хиляди повече от танка на детето

- един паметник на съветски войници може да е много красив, но същите да са изнасили няколко милиона жени в Европа

- един паметник на Фридрих Велики може да е много естетичен, но същия този е водил войни с хиляди жертви, още повече за Наполеон, Пьотр Великий итн итн итн

- разбира се, че и танка може да е красив - като дете аз съм пририсувал от книги танкове, например танка "Panther", който има впрочем бих казал "деизайнерско естетично линии и не само той

- заедно с това съм рисувал в съшата възраст като дете и типично красиви неща като пейзажи, момичета итн итн

написала си:
Не научихме децата си да виждат красивото и да творят, а им дадохме телефони и ги приковахме за тях с белезници.

ТОВА МОЖЕ ДА ГО НАПИШЕШ АКО СИ НА 40, 50, 60 ГОДИНИ - а ти си на под 20

и никой не може да спре прогреса с неговите плюсове, но и МИНУСИ

МОИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ В ПОСЛЕДНО ВРЕМЕ (в един конкретен случай) В АВТОБУС БЯХА ЧЕ С ТЕЛЕФОНИ И ТАБЛЕТИ БЯХА ПО-МАЛКО МЛАДИ И МНОГО ПОВЕЧЕ ХОРА НА СРЕДНА ВЪЗРАСТ

Ти казваш за материята - за вида на паметниците, как те са изваяни и измазани. Това е фасадата. Именно, че казвам как трябва да гледаме под фасадата, как материята е най-важното за много хора, включително и за теб. За мен не е така, не знам кой ме е научил, но съм му страшно благодарна, за това че мога да виждам естетичното. Баналното обаче, също си е вярно ( като моите думи) : най-красивото е невидимо за очите.
Също забелязвам, че ме смяташ за човек с консервативни възгледи, но според мен самата просто знам как да се включа на всяко място. Тук, в този блог, искам да съм по-формална, да не ползвам много жаргони. В дискотеките обаче и дума да не става за формалност и задръжки. Така че - знам как да се държа на всяко място. С децата пък съм голямо дете с голямо сърце. Така че коте, релакс.
цитирай
8. germantiger - ...
13.12.2018 22:58
не си ме разбрала, коетъо е съвсем нормално за хлапе без жизнен опит като теб

влагаш смисъл в думите ми, какъвто не посочвам и не пиша

а влагаш такъв защото е удобно за твоята "конструкция"

клишетата при теб не са от днес - подобно бее онова за силикона, например

пиша ти за алитерация и то с пример и не го казвам аз, а науката - да посоча ли коя?!

не, не мисля, че си с консервативни възгледи, а с опит да бъдеш забелязана елемент нарцисизъм

това не е трагедия, зщаото всички имаме това в нас, но при теб е с посочване на виновния или "лошите"

твърде рано е да имаш възгледи с ДЪЛБОЧИНА И ОПИТ поради крехката ти възраст
цитирай
9. germantiger - +
13.12.2018 22:59
ако не греша първия ми коментар при теб бе

ЮНОШЕСКИ ЕНТУСИАЗЪМ И МЛАДЕЖКИ НАИВИЗЪМ - и това е нормално за взрастта ти

не се се засягай като ти казвам хлапе - веднъж се изнерви от това :)

релакс малко коте
цитирай
10. germantiger - финално
13.12.2018 23:02
именно фасадата вижда детето, именно външната страна и афиша са детски

това, което виждаш ти в танка, детето въобще не го вижда така

а пред това което аз виждам в танка - ти си като дете

сега разбра ли ме или да го пообясня малко по младежки ?!
цитирай
11. siainia - Неможеш
14.12.2018 06:38
Да бъдеш настроена само за мили думи този който отправя такива към теб те лъсти понеже ти не си господар на себе си
цитирай
12. siainia - Ще ти обясня
14.12.2018 06:50
Защо неможе да бъдеш всичко това което си написала ..понеже след като се доближиш до децата те навлизат в аувата ти можеш да ги учеш и без думи когато в аурата ти се чустват спокойни ..но след като същтноста ти допуска "мръсно поведение"те няма как да се чустват спокойни
цитирай
13. radostinalassa - - един паметник на съветски войници може да е много красив, но същите да са изнасили няколко милиона жени в Европа
01.01.2019 18:05
Това е свидетелство за нездравата му мисъл. А какво е търсел дядо му в Русия ?
цитирай
14. siainia - тук
02.01.2019 10:04
Някой е изтрил част от коментарите" Енергията" не може да бъде нарисувана.
цитирай
15. siainia - и душата
02.01.2019 10:13
Си сам/а не можеш да нарисуваш понеже не си я произвел ти за да можеш отново да я създадеш
цитирай
16. rainman - .
03.01.2019 18:25
Усетът към красивото се ражда от грозното, което ни заобикаля. В днешно време шаренията и лъскавото са навсякъде около нас. Което оказва влияние и върху естетическите възприятия. Отделно, и цифровите технологии... Смартфони, таблети, не трябва да се дават на децата от рано... Те заменят реалният свят, с всичко красиво и грозно, с изкуствено генерирани образи. Проблемът е много обширен и надали мога с няколко изречения да го обрисувам...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: poemsalways
Категория: Поезия
Прочетен: 91279
Постинги: 34
Коментари: 291
Гласове: 128
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031